Marktonderzoek en sales
€ 65,- *
Direct starten
Hoe haal ik relevante informatie uit de markt ten behoeve van mijn bedrijf?
Office
Online Online leren 4-8 uur
Over deze training
Een bedrijf is altijd gebaat bij (nieuwe) informatie. Marktonderzoek is dan ook hét middel om aan deze behoefte aan informatie te voldoen. Maar wat is marktonderzoek en welke stappen moet je nemen om goed marktonderzoek uit te voeren? Welke promotie en public relations-activiteiten stimuleren de uiteindelijke verkoop van het product dat dan aan de man moet worden gebracht? Deze training geeft inzicht in de diverse mogelijkheden.
Voor wie is deze training bedoeld?
Iedereen die betrokken is bij de productontwikkeling en verkoop van (nieuwe) producten. Dat kan iedereen van het management zijn, maar ook de medewerkers van de sales-afdeling. Zij horen via hun klanten de klantenwensen en ideeën ter verbetering. En daarmee kunnen ook bijvoorbeeld de chauffeurs die bij de klanten komen een belangrijke bijdrage leveren aan het aanleveren van voor jou relevante informatie.
Wat ga je leren in deze training?
In deze training is er veel aandacht voor het maken van een stappenplan bij marktonderzoek, zoals het formuleren van een probleemstelling, dataverzameling en rapportage. Je maakt kennis met handige hulpmiddelen bij de marketingstrategie, zoals de klantenpiramide en de BCG-matrix. Ook het opzetten van acquisitieactiviteiten zoals PR, AIDA, promotie, reclame en sponsoring komen ruimschoots aan de orde.
Wat kun je nadat deze training is afgerond?
Na deze training weet je meer over:
- welke stappen je moet ondernemen en uitvoeren bij marktonderzoek
- desk- en fieldresearch
- het opzetten van acquisitieactiviteiten
- reclame-/ salespromotie
- PR en de AIDA-formule
- sponsoring en het voeren van een persoonlijk verkoopgesprek
Bijzonderheden
Om deze hardskill aanzienlijk meer rendement te laten opleveren, adviseren wij je om deze te combineren met een softskill, zoals in dit geval bijvoorbeeld ‘klantgerichtheid’. Zie voor meer informatie de website of het thema ‘softskills’.
Ook vind je onder deze tekst suggesties voor de bijpassende trainingen.
Certificering
Voor iedere afgeronde training krijg je een MC-punt, die is gekoppeld aan een NLQF-niveau. Bij deze training is dat NLQF 4. Behaalde MC-punten wissel je in bij diplomering. Meer informatie hierover vind je op www.skillmenu.nl
Gerelateerde trainingen
Besluitvaardigheid Verdieping
€ 115,- *
Besluitvaardigheid Gevorderd Een bewust besluit is een beter besluit en staat in dienst van meerdere vaardigheden.
SoftSkills
In deze module zoomen we verder in op ‘besluitvaardigheid’, een competentie die jou op...
Innovatief gedrag - Basis
€ 115,- *
Een bewust besluit is een beter besluit en staat in dienst van meerdere vaardighedenInnovatief gedrag Basis Meedoen en denken in een veranderende wereld.
SoftSkills
Door allerlei soorten ontwikkelingen (zoals automatisering, maar ook milieueisen, duurzaamheid,...
Incoterms
€ 65,- *
Wat zijn International Commercial Terms, oftewel Incoterms? En wat betekenen zij in het internationale goederenvervoer?
Logistiek
Bij het internationale transport van goederen zijn meerdere partijen betrokken. Welke partijen...
Bedrijfsvoering
€ 65,- *
Continuïteit van de onderneming is erg belangrijk
Transport
Het kopen van bijvoorbeeld een vrachtauto heeft nogal wat consequenties als voor het verkeerde...
* Verkooprijs is excl. 21 % btw.